هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0
0

معنی نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

نویسنده: تیم آرنا تایر

دسته بندی پست :

تاریخ ایجاد مقاله : 16 بهمن 1401

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

حتما شما هم تا به حال توجه کرده اید که روی لاستیک ها تعدادی حروف و اعداد انگلیسی نوشته شده است. یک نکته جالب دیگر نقاط زرد و قرمز روی لاستیک است. معنی این نقاط را می دانید؟ البته خوب است بدانید که این نقاط را ممکن است روی همه لاستیک ها مشاهده نکنید.

معنی نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

 

معمولا نقاط رنگی روی دیواره لاستیک، به رنگ زرد یا قرمز و با یک دایره تو خالی نشان داده می شود. در حققیت سازنده از قرار دادن این دایره ها هدفی دارد و این هدف کمک به نصب و بالانس راحت لاستیک ها می باشد. متخصصین این زمینه معمولا از این دایره ها استفاده می کنند تا نصب و بالانس لاستیک را راحت تر انجام بدهند. البته بسیاری از افراد هم لاستیک را بدون توجه به این نقاط، با سرب خیلی زیاد بالانس می کنند و در نتیجه به لاستیک آسیب می رسانند.

 

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

 

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک معانی خودشان را دارند. نقطه زردی که روی لاستیک می بینید در حقیقت نشان دهنده سبک ترین نقطه آن است که توسط سازنده مشخص می شود. کاری که انجام می شود این است که “والف” یا همان “والو” روی این نقطه قرار می گیرد تا لاستیک تعادل و بالانس خود را حفظ نماید.

قسمتی که والو روی رینگ قرار می گیرد، در واقع سنگین ترین نقطه رینگ است. برای این که بهترین حالت تعادل میان رینگ و لاستیک را داشته باشید باید سبک ترین نقطه روی لاستیک با سنگین ترین نقطه روی رینگ تراز شود.

از تقطه قرمز روی لاستیک وقتی استفاده می شود که روی رینگ هم علامتی وجود داشته باشد. در این حالت برای قرار دادن والو، نقطه قرمز نسبت به نقطه زرد در اولویت است.

بر اساس آن چه متخصصان لاستیک می گویند، لاستیک ها کاملا گرد و متعادل نیستند. محل اتصال استیل کورد باعث می شود نقاط بالا و پایین در لاستیک داشته باشیم که ممکن است با چرخش و حرکت لاستیک در جاده باعث لرزش بشود. قرار دادن نقاط رنگی روی لاستیک ها به همین دلیل است که تعادل و بالانس لاستیک حفظ شود. نقاط زرد و قرمز روی لاستیک دقیقا به همین دلیل وجود دارد.

البته همان طور که گفتیم همه لاستیک ها ممکن است این علامت را نداشته باشند، علاوه بر آن ممکن است که رنگ ها پس از مدتی از بین برود و نتوانید از آن ها استفاده کنید. دلیل این که بسیاری از لاستیک ها این نقاط رنگی را ندارند می تواند این باشد که افراد برای نصب و بالانس لاستیک معمولا به متخصصان این حوزه مراجعه می کنند.

همان طور که گفتیم بعضی از تکنیسین ها، برای این که لاستیک را بالانس کنند از مقدار زیادی سرب استفاده می کنند. این کار علاوه بر ضریه زدن به لاستیک هزینه بالانس را هم افزایش می دهد. به صورت کلی هر چه از سرب کمتری برای بالانس کردن لاستیک استفاده شود، هزینه بالانس پایین تر خواهد بود.

 

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

نقاط زرد و قرمز روی لاستیک

نقش  بالانس بودن لاستیک در رانندگی

 

وقتی از لاستیک های بالانس شده استفاده می کنید، طول عمر آن ها افزایش پیدا می کند و هم چنین از سایش آنها تا حد خوبی جلوگیری می شود. این موضوع باعث می شود بتوانید در خرید لاستیک و هزینه های مربوط به آن هم صرفه جویی کنید. هم چنین بالانس بودن لاستیک ها باعث می شود بتوانید سواری نرم و راحتی را تجربه نمایید.

چگونه متوجه بالانس نبودن لاستیک شویم؟

 

قطعا بسیاری از مشکلات می تواند باعث دردسرهایی در رانندگی شود. عدم بالانس لاستیک ها یکی از مشکلاتی است که می تواند رانندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که لاستیک ها بالانس نباشد مشکلاتی از قبیل مشکلات زیر پیش می آید.

  • فرمان کشیده می شود.
  • لاستیک ها دچار سایش زود هنگام می شوند.
  • فرمان و خودرو دچار لرزش می شوند.
  • مصرف سوخت افزایش پیدا می کند.
  • جلوبندی خودرو دچار مشکل می شود.
  • و بسیاری موارد دیگر.

 

شما می توانید انواع مختلف لاستیک ها را از فروشگاه اینترنتی آرنا تایر خریداری نمایید البته امکان خرید حضوری را هم همیشه از فروشگاه ما دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *