هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0
0

لاستیک چهار فصل چیست؟

نویسنده: تیم آرنا تایر

دسته بندی پست :

تاریخ ایجاد مقاله : 7 اسفند 1401

لاستیک چهار فصل

لاستیک چهار فصل از جمله پرکاربردترین لاستیک ها برای همه خودروها است. ظاهرا همه لاستیک ها یک شکل به نظر می رسند اما حتما می دانید که تفاوت های زیادی با هم دارند. سایز، عملکرد، طول عمر و بسیاری موارد دیگر در لاستیک های مختلف، متفاوت است. برای این که بهترین لاستیک را برای خودرویتان انتخاب کنید باید عواملی مثل آب و هوا، صدای تایر، طرح آج، قیمت، فرمان پذیری و غیره را در نظر بگیرید.

لاستیک چهار فصل

 

همه رانندگان هنگام انتخاب تایر مناسب، عوامل زیادی را در نظر می گیرند تا لاستیک بتواند نیازهایشان را در همه فصول برآورده کند. با این وجود طبیعی است که لاستیک چهارفصل نسبت به لاستیک های تابستانی یا زمستانی طرفداران خیلی کمتری دارد. بهترین لاستیک چهار فصل خارجی و یا حتی ایرانی از جمله لاستیک هایی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند.

نوع لاستیک انتخابی شما مستقیما بر کارایی و کیفیت آن اثرگذار است. این که چه نوع لاستیکی برایتان مناسب است بستگی به این موضوع دارد که در چه محیطی زندگی می کنید و شرایط آب و هوایی آن محیط چگونه است. انواع مختلف لاستیک شامل لاستیک زمستانی، تابستانی، چهار فصل، آفرود و غیره است که می توانید نوع مناسب خودتان را انتخاب نمایید. به صورت کلی برای آب و هوای کشورمان استفاده از لاستیک چهار فصل توصیه می شود.

مصرف کنندگان این نوع لاستیک ها عوامل زیادی را جزء مزایای آن ها نام می برند که عبارت است از: مقاومت در برابر خروج آب، ترمز، ایمنی و فرمان پذیری مناسب. هم چنین وضعیت مناسب آج و طول عمر بالای آن و چسبندگی مناسب از دیگر مزایای استفاده از این لاستیک ها می باشد. رانندگانی که می خواهند لاستیکی خریداری کنند که پاسخگوی همه نیازهایشان باشد معمولا از لاستیک های چهار فصل استفاده می کنند که انتخابی عالی برای تمامی خودروها می باشد. عملکرد این لاستیک ها در همه جاده ها و با همه شرایط آب و هوایی، عملکردی متعادل است و باعث آرامش و اعتماد بیشتر رانندگان می شود.

لاستیک چهار فصل

ویژگی لاستیک های چهار فصل

 

برخی ویژگی ها درتمامی لاستیک های چهار فصل از جمله بهترین لاستیک چهار فصل خارجی یکسان است. این ویژگی ها از قرار زیر می باشد:

  • این لاستیک ها از آج مناسبی برخوردار است به طوری که چنگ زنی و عملکرد مناسبی در شرایط مختلف از جمله شرایط برفی دارد. این لاستیک ها در شرایط برفی سبک و جاده های بارانی و خیس هم عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد.
  • لاستیک های چهار فصل در سطح آج کانال های باریکی دارند که باعث می شود چسبندگی بیشتری در جاده های خیس انجام شود و در نتیجه خودرو بتواند نرم و راحت و کاملا ایمن حرکت کند.
  • آج لاستیک چهار فصل طرح های منحصر به فردی دارد به طوری که باعث می شود سواری به راحتی انجام شود و برای انواع خودروی کامیون، شاسی بلند، کراس اوور و خودروهای سواری قابل استفاده باشد.
  • دقت کنید که این لاستیک ها برای فرمانپذیری خیلی زیاد، چسبندگی خیلی بالا و برای استفاده در مواردی مثل مسابقات ورزشی مناسب نیست.
  • لاستیک های چهار فصل برای هوای زمستانی مناسب است اما برای شرایطی که برف شدید یا یخ زدگی وجود دارد مناسب نیست.

لاستیک چهار فصل با لاستیک زمستانی و تابستانی چه فرقی دارد؟

 

اگر لاستیکی می خواهید که در جاده های خشک و گرم عملکرد خوبی داشته باشد و یا مثلا در زمستان  از چسبندگی مناسبی برخوردار باشد، می توانید از لاستیک های زمستانی یا تابستانی استفاده کنید. برای خودروهایی که کارایی بالایی دارند استفاده از لاستیک های تابستانی مناسب است و باعث می شود چابکی و چسبندگی لازم درهوای گرم حفظ شود.

 

لاستیک های تابستانی معمولا برای شرایط خشک استفاده شده و در واقع برای این شرایط ایده آل است و البته برای جاده های بارانی هم مناسب است. در شرایط بارانی این لاستیک باعث می شود آب به خوبی تخلیه شده و در برابر هیدروپلنینگ محافظت شود.

احتمال دارد لاستیک های تابستانی در جاده های یخی یا برفی چسبندگی خوبی نداشته باشد. در صورتی که در محل زندگی تان برف زیاد می بارد و زمستان ها را برفی سپری می کنید باید از لاستیک های زمستانی استفاده نمایید. وقتی در شرایط کمتر از یخ زدگی قرار دارید و شرایط آب و هوایی هم غیر قابل پیش بینی است لاستیک چهار فصل به کمک شما می آید. خاصیت لاستیکی و نیز طراحی آج هایی با شیارهای عمیق و شکاف های ریز روی تایر باعث می شود انعطاف پذیری لاستیک بیشتر شده و چنگ زنی به خوبی انجام شود.

شکاف های ریزی که روی سطح لاستیک چهار فصل وجود دارد باعث می شود چنگ زنی و چسبندگی مناسبی در شرایط مختلف یخ و برف به وجود بیاید.

بهترین لاستیک چهار فصل خارجی و یا ایرانی قطعا مشخصات خیلی خوبی داشته و برای کاربردهای مختلف هم مناسب است.

لاستیک چهار فصل

نکات مهم در انتخاب لاستیک چهار فصل

 

وقتی می خواهید برای خودرویتان لاستیک انتخاب کنید به این فکر کنید که از لاستیک انتخابی تان چه می خواهید؟ وقتی مشخص شد که به چه نوع لاستیکی احتیاج دارید می توانید از میان گزینه های مختلفی که دارید بهترین را انتخاب نمایید.

آیا معمولا در شرایط خیس و بارانی مشغول رانندگی هستید؟ در این صورت انواع مختلفی از لاستیک می تواند برای شما مناسب باشد. اگر بارندگی کم باشد می توانید از لاستیک چهار فصل استفاده نمایید.

لاستیک های مختلف موجود در فروشگاه ما، آرنا تایر می تواند هر گونه نیاز شما را مرتفع نماید.

 

لاستیک 4 فصل برای همه فصول

 

از لاستیک های چهار فصل می توان برای رانندگی در همه شرایط آب و هوایی استفاده کرد و البته برای دمای بالای 7 درجه بهترین عملکرد را از این لاستیک ها شاهد هستیم. در دمای کمتر از این مقدار، لاستیک به اندازه قابل توجهی سفت می شود و این موضوع باعث می شود خط ترمز افزایش یافته و چسبندگی تایرها کم شود.

در صورتی که خیلی کم در آب و هوای برفی رانندگی می کنید تایر 4 فصل می تواند برایتان یکی از بهترین گزینه ها باشد. دقت کنید که برای شهرهایی که زمستان هایی پر از باران و برف دارد باید لاستیک زمستانی تهیه کنید.

لاستیک زمستانی در آب و هوای سرد و نیز جاده های خیس چسبندگی بیشتری دارد و بنابراین به ایمنی بیشتر شما کمک می کند.

لاستیک 4 فصل برای همه فصول

چگونه لاستیک 4 فصل را بشناسم؟

 

همان طور که متوجه شده اید لاستیک 4 فصل در جایگاه میانی لاستیک تابستانی و زمستانی قرار دارد. تعداد آج در این لاستیک ها نسبت به تایرهای تابستانی بیشتر است و چسبندگی آن ها نسبت به انواع تابستانی متفاوت می باشد.

در مقابل لاستیک های 4 فصل در سطوح لغزنده از مقاومت خیلی بالاتری برخوردار هستند و سطح آج آن ها نسبت به لاستیک زمستانه کمتر می باشد.

اگر بخواهید خیلی سریع و از روی ظاهر متوجه شوید که لاستیک تان 4 فصل است به بدنه آن نگاه کنید. بر روی بدنه این لاستیک ها عبارت M+S را می بینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *