هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0
0

راهنمای انتخاب و خرید رینگ خودرو

نویسنده: تیم آرنا تایر

دسته بندی پست :

تاریخ ایجاد مقاله : 27 دی 1401

رینگ خودرو

رینگ خودرو در بازار در سایزها و انواع مختلفی وجود دارند، برای این که یک رینگ مناسب انتخاب کنید ابتدا باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید رینگ مناسبی را برای خودرویتان انتخاب کنید.

رینگ خودرو

 

رینگ در حقیقت یکی از عناصر اصلی چرخ خودرو است و تایر بر روی آن سوار می شود، نکات مهمی وجود دارد که در انتخاب رینگ باید به آن توجه کنید. علاوه بر این در بازار کاور رینگ خودرو هم وجود دارد که می توانید برای تهیه آن اقدام کنید وبه ایمنی و زیبایی رینگ تان اضافه نمایید. حتما تا به حال عبارت رینگ اسپورت را شنیده اید که مورد علاقه بسیاری از افراد است، معمولا نسل جوان به اسپورت کردن رینگ ها علاقه دارند.

رینگ خودرو

نکات مهم در انتخاب رینگ خودرو

 

معمولا افراد مختلف رینگ های فابریک را برای خودرو انتخاب می کنند و احتمال دارد که پس از مدتی نیاز به تعویض داشته باشد، رینگ گاهی آسیب می بیند و یا نیاز به اسپورت کردن دارد .

افراد مختلف معمولا علاقه زیادی به رینگ خودرویشان و تعویض آن دارند. معمولا برای این که عملکرد خودرو بهبود پیدا کند لازم نیست که رینگ را عوض کنید مگر این که آسیب دیده باشد. معمولا رینگ عوض می شود زیرا افراد دلشان می خواهد خودرویشان ظاهر بهتری داشته باشد. افراد زیادی دوست دارند با استفاده از یک تنوع را تجربه کنند.

برای انتخاب رینگ مناسب ابتدا توجه کنید که می خواهید خودرویتان از نظر ظاهری چگونه باشد. دوست دارید رینگ تان چه اندازه ای باشد؟ از چه سبک رینگی خوشتان می آید؟

انوع رینگ های مختلف

 

رینگ ها در جنس های مختلفی تولید می شود و به صورت کلی استیل و آلومینیوم جنس های پر طرفداری برای رینگ هستند.

رینگ خودرو از جنس آلیاژ آلومینیوم

 

این رینگ هم ظاهر زیبایی دارد و هم کارایی آن بالاست، وزن آن سبک است و طرفداران زیادی هم دارد.

رینگ از جنس استیل

 

وزن این رینگ از رینگ آلومینیوم بیشتر است و معمولا برای خودروهایی که به طور روزمره استفاده نمی شود بهتر است، این رینگ طول عمر و استقامت بالایی دارد.

رینگ خودرو

رینگ مناسب برای خودروی شما

 

بسته به این که می خواهید خودرویتان از نظر ظاهری چگونه باشد باید رینگ مناسب را انتخاب نمایید. هم چنین سایز رینگ باید مناسب باشد به شکلی که از فضای چرخ و لاستیک خارج نشود و مطابق با لاستیک ها باشد. ابتدا لازم است بدانید قطر استاندارد چرخ خودرو چقدر است تا بتوانید گزینه های بیشتری برای رینگ داشته باشید.

مزایا و معایب تعویض رینگ خودرو

 

همان طور که گفتیم افراد معمولا به دلیل اسپورت کردن و تغییرات ظاهری رینگ خودروی خود را عوض می کنند. برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی هم این کار انجام می شود، اگر رینگ را اسپورت کنید و حواستان به تطابق آن با سایز لاستیک هم باشد می توانید فرمان پذیری بهتری را تجربه کنید.

البته باید بدانید که اسپورت کردن رینگ ممکن است معایبی هم داشته باشد. یکی از مهم ترین این معایب این است که مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد، کاهش عملکرد رانندگی هم یکی دیگر از همین موارد است.

شما می توانید با استفاده از کاور رینگ خودرو، به سلامت و زیبایی رینگ تان هم کمک کنید.

رینگ با قالپاق چه فرقی دارد؟

 

قالپاق را می توانید یک وسیله تزیینی در نظر بگیرید که بر روی چرخ قرار می گیرد و باعث می شود قسمت مرکزی آن پوشیده شود. برای بست های چرخ و نیز کاهش تجمع آلودگی و رطوبت و البته بسیاری از اوقات هم برای زیبایی از قالپاق استفاده می شود.

رینگ خودرو معمولا کاربرد دارد اما قالپاق عمدتا برای تزیین استفاده می شود. برای این که از به سرقت رفتن رینگ جلوگیری کنید می توانید از قفل رینگ استفاده کنید.

رینگ خودرو

کاور رینگ خودرو

 

شما می توانید با استفاده از کاورهای مختلف به رینگ تان تنوع بدهید و از آن محافظت هم بکنید. همیشه این احتمال وجود دارد که روی رینگ خط و خراش بیافتد، با استفاده از کاور رینگ خودرو می توانید جلوی چنین اتفاقاتی را به خوبی بگیرید.

علاوه بر آن استفاده از این کاورها باعث می شود ظاهر رینگ و به صورت کلی اتومبیل تان زیباتر هم بشود.

رینگ اسپورت برای انواع خودرو

 

رینگ خودرو مورد توجه افراد بسیاری است اما در استفاده از آن باید مراقب باشید. اگر خود کارخانه رینگ اسپورت را روی ماشین قرار داده است شما می توانید از کیفیت عملکرد آن مطمئن باشید.

اما اگر خودتان می خواهید رینگ اسپورت را نصب کنید باید به برخی نکات مهم توجه کنید. به صورت کلی برای هر ماشین، مشخصات رینگ و لاستیک متفاوت است و باید به آن ها توجه نمایید.

مزایای استفاده از رینگ اسپورت

 

  • به جذابیت رینگ و اتومبیل شما اضافه می کند.
  • باعث می شود ماشین فرمان پذیری بیشتری داشته باشد.
  • بیشتر می توانید روی قدرت ماشین مانور بدهید.
  • سطوح تماس لاستیک با آسفالت بیشتر شده و در نتیجه خط ترمز پایین می آید. (دقت کنید که اگر لاستیک ها غیر استاندارد باشد این موضوع خطرآفرین خواهد شد.)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *