هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0
0

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

نویسنده: تیم آرنا تایر

دسته بندی پست :

تاریخ ایجاد مقاله : 11 بهمن 1401

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

لاستیک ماشین برای همه افرادی که وسیله نقلیه دارند موضوع مهمی است. جنس و کیفیت لاستیک را همیشه باید مد نظر داشته باشید. تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی را می دانید؟

ماشین روی لاستیک ها سوار است و طبیعی است که کیفیت پایین لاستیک، کیفیت سواری را پایین می آورد. این موضوع می تواند برای راننده و سرنشینان مشکلات زیادی ایجاد کند.

اهمیت لاستیک نشان می دهد که شما به عنوان راننده باید اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید از لاستیک و البته خودرویتان به خوبی محافظت کنید.

لاستیک دانلوپ یکی از بهترین لاستیک های دنیاست که البته باید بگوییم انواع تقلبی آن هم در بازار موجود است و از این جهت باید مراقب باشید.

در این مطلب قصد داریم در مورد راه های تشخیص لاستیک دانلوپ اصل از لاستیک دانلوپ تقلبی صحبت کنیم.

تاریخچه ای از لاستیک دانلوپ

 

این شرکت در سال 1985 در نیویورک تاسیس شد و در کشورهای دیگر با نام دانلوپ تایرز شناخته می شود. دانلوپ از تولید کنندگان معتبر انواع لاستیک ها از جمله لاستیک کامیون، سواری، ماشین آلات، هواپیما و غیره می باشد.

برند دانلوپ از مواد مرغوب و با کیفیت برای تولید لاستیک استفاده می کند و به همین دلیل هم تواسنته جایگاه خوبی در میان همه مردم کسب کند. دانلوپ از همان سال های ابتدایی فعالیتش با لاستیک سومیتومو ژاپن روابط بسیار خوبی برقرار کرد. در سال 1963 این شرکت ها با یکدیگر ادغام شدند و پس از آن، در چند دهه بعد تمامی حقوق تجاری لاستیک دانلوپ به برند سومیتومو منتقل گشت.

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی موضوعی است که هنگام خرید این لاستیک ها باید مد نظر داشته باشید.

لاستیک دانلوپ اصل چه ویژگی هایی دارد؟

 

این لاستیک ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر برندها متمایز می کند. تمامی این ویژگی ها بر اساس استانداردهای جهانی است و مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • چسبندگی خوب و در نتیجه ایمنی بالایی دارد.
  • انعطاف خیلی خوبی دارد.
  • ازمواد با کیفیت ساخته شده و در نتیجه استهلاک پایینی دارد.
  • لرزش خیلی کمی دارد.
  • سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند.
  • طراحی اصولی و حرفه ای دارد و به همین علت عملکرد آن در سطح بالایی است.
  • عمر مفید آن زیاد است.
  • با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است.
  • ضمانتنامه معتبر و طولانی مدت دارد.

توجه به تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی و نیز ویژگی های لاستیک اصلی باعث می شود بتوانید لاستیک با کیفیتی را تهیه کنید.

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

نکات مهم هنگام خرید لاستیک دانلوپ

 

لاستیک از جمه ضروری ترین قسمت های یک خودرو محسوب می شود. هنگامی که لاستیک ها سالم هستند استهلاک ماشین پایین می آید. توجه به برخی نکات هنگام خرید لاستیک باعث می شود بتوانید لاستیک بهتری را خریداری کنید. خرید یک لاستیک مقرون به صرفه، سالم و استاندارد با توجه به این نکات برایتان مقدور خواهد بود.

به تاریخ درج شده روی لاستیک دقت کنید

 

نکته مهمی که در تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی باید به آن توجه کنید تاریخ تولید و نیز تاریخ انقضای لاستیک است. معمولا تاریخ انقضای لاستیک 4 سال است و بعد از این 4 سال دیگر نمی توان با اطمینان از لاستیک استفاده کرد. برای استفاده صحیح از لاستیک لازم است که به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کافی داشته باشید.

 

حواستان به فشار باد داخل لاستیک باشد

 

فشار باد داخل لاستیک هم همیشه موضوع مهمی است. این فشار باید در حد درست و مجاز باشد. فشار مجاز معمولا psi44 و یا psi32 است البته برخی لاستیک ها حتی می تواند فشار psi50 را هم داشته باشد.

قدرت تحمل بار لاستیک مهم است

 

میزان بار قابل تحمل برای هر لاستیک به شاخص وزن آن بستگی دارد. در صورتی که بار وارده به خودرو از میزان تحمل لاستیک بیشتر باشد احتمال دارد که حتی لاستیک منفجر شود. این موضوع می تواند باعث خسارت های بسیاری شود و منطقی است که مراقب آن باشید. قطعا لاستیک دانلوپ اصل قدرت تحمل بار بالاتری دارد.

اندازه لاستیک را چک کنید

 

اعدادی روی لاستیک ها درج می شود که در حققیت نشان دهنده اندازه لاستیک است. پهنای لاستیک، رادیال، قطر رینگ و نسبت ارتفاع دیواره به پهنا از جمله اعدادی هستند که روی لاستیک مشاهده می کنید.

اندازه لاستیک از نکات مهم تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی می باشد.

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی

ساییدگی لاستیک

 

ساییدگی لاستیک هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. هر چه عدد مربوط به ساییدگی بیشتر باشد نشان می دهد که مقاومت لاستیک در این مورد بیشتر است.

ترکیبات لاستیک را می توانید متوجه شوید

 

علاوه بر همه موارد گفته شده، کلمات دیگری هم روی لاستیک می بینید که مربوط به موادی است که در تولید لاستیک به کار می رود. در تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی قطعا کیفیت مواد اولیه نقش مهمی دارد.

لاستیک دانلوپ تقلبی

 

لاستیک ها استانداردهای مشخصی در سطح جهانی دارند که اگر فاقد آن ها باشند لاستیک تقلبی محسوب می شوند.

متاسفانه برخی سوء استفاده کنندگان لاستیک های تقلبی یا دست دوم را به جای لاستیک های اصل می فروشند و این کار را با قیمت های بالا هم انجام می دهند. استفاده از لاستیک های دست دوم یا تقلبی نه تنها از نظر اقتصادی برایتان ضرر محسوب می شود بلکه می تواند خسارت های اضافه ای هم برای شما به بار بیاورد.

دقت به موارد زیرباعث می شود بتوانید لاستیک تقلبی را از لاستیک اصل تشخیص دهید.

تاریخ تولید لاستیک بر روی بدنه آن درج شده است. اعداد گفته شده نشان دهنده تاریخ تولید، شامل هفته و سال می باشد. یکی از راه هایی که می توانید تقلبی بودن لاستیک ها را تشخیص بدهید این است که روی این لاستیک ها خیلی از اعدادی که باید وجود داشته باشد دیده نمی شود یا این که خیلی کمرنگ است به شکلی که نشان می دهد قبلا از لاستیک استفاده شده است.

توجه به جنس رویه لاستیک هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند. کیفیت رویه یک لاستیک در کیفیت و اصل بودن آن موضوع مهمی است.

به اندازه و ابعاد لاستیک توجه کنید. عدم تناسب در این موارد هم خودش نشان می دهد که لاستیک تقلبی است. اندازه های گفته شده روی لاستیک ها حک می شود. دیده نشدن این اعداد و یا واضح نبودن آنها نشان می دهد که لاستیک تقلبی است و باید از خرید آن اجتناب کنید.

تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی به همه مواردی بستگی دارد که درباره آن ها صحبت کردیم.

قیمت لاستیک دانلوپ اصل نسبت به دانلوپ تقلبی

 

اختلاف قیمت لاستیک دانلوپ تقلبی و اصلی می تواند نشانه مهمی برای شناسایی لاستیک تقلبی باشد. دقت کنید که برخی از افراد حتی ممکن است بخواهند لاستیک تقلبی را به قیمت لاستیک اصلی به شما بفروشند!

لاستیک های اصلی این برند با توجه به سال تولید و کیفیتی که دارد قیمت گذاری می شود. معمولا لاستیک های تقلبی ارزان تر هستند و تحت تاثیر این موارد قرار ندارند.

برخی از افراد فکر می کنند ارزان تر بودن لاستیک تقلبی برایشان یک صرفه جویی محسوب می شود در حالی که متاسفانه این طور نیست و در حقیقت شما پولتان را توی جوب می ریزید. تفاوت لاستیک دانلوپ اصل و تقلبی باعث می شود کیفیت آن ها متفاوت بوده و در نتیجه در استفاده شما هم اثر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *