هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0
0

تعمیر لاستیک تیوبلس

نویسنده: تیم آرنا تایر

دسته بندی پست :

تاریخ ایجاد مقاله : 25 اسفند 1401

تعمیر لاستیک تیوبلس

 

تا به حال تعمیر لاستیک تیوبلس را انجام داده اید؟ خودروسازی همواره در حال پیشرفت است و شاهد ظهور اتومبیل هایی با کارکرد بالا هستیم. برای این میزان از رشد تکنولوژی قطعا به لاستیک های جدید احتیاج داریم که کارایی بالاتری هم داشته باشد. لاستیک های تیوبلس از جمله لاستیک هایی است که به این منظور وارد بازار شده است. این لاستیک ها همان طور که از نام شان پیداست از تیوب داخلی استفاده نمی کنند و به شکل مستقیم روی رینگ خودرو نصب می شوند.

لاستیک تیوبلس یاعث می شود عملکرد خودرو بهبود پیدا کرده و کیفیت ایمنی و سواری هم اضافه شود. مزیت مهمی که این لاستیک ها نسبت به لاستیک هایی با تیوب داخلی دارد این است که اگر سوراخ شود هوای داخل آن به سرعت خارج نمی شود. دقت کنید که پنجر شدن می تواند برای همه لاستیک ها پیش بیاید. شما می توانید با تعمیر پارگی لاستیک تیوبلس آشنا شده و از این طریق خودتان در زمان های لازم این کار را انجام بدهید.

 

تعمیر لاستیک تیوبلس

نحوه تعمیر لاستیک تیوبلس

 

شاید برایتان جالب باشد که تعمیر این لاستیک ها می تواند حتی از تعویض آن هم ساده تر باشد. این کار از طریق یک کیت مخصوص انجام می شود.

اگر می خواهید لاستیک تیوبلس را تعمیر کنید، باید لوازم مورد نیاز آن را داشته باشید. این لوازم معمولا عبارت است از:

  • به یک میله مارپیچ احتیاج دارید که جهت پاک کردن و گشاد کردن محل پنچر شده استفاده می شود.
  • به میله ای احتیاج دارید که انتهای آن شبیه به سوزن است و برای قرار دادن نخ پنچرگیری استفاده می شود.
  • به روان کننده لاستیک احتیاج دارید.
  • به نخ یا نوار تعمیر لاستیک احتیاج دارید.

شما به انبردست یا پیچ گوشتی نیاز دارید که پیچ یا میخ را از لاستیک بیرون بکشید. هم چنین یک چاقو و یا تیغ هم برای کوتاه کردن نخ و یا نوار تیوبلس لازم دارید. بهتر این است که یک پمپ باد کوچک در ماشین داشته باشید که در صورت نیاز بتوانید لاستیک را باد کنید. تعمیر لاستیک تیوبلس را باید با دقت کافی انجام بدهید.

در صورتی که خیلی اهل سفر هستید و در جاده های خارج شهری هم رفت و آمد دارید، وجود این کیت برایتان ضروری است. این کیت ها در تمامی فروشگاه های لوازم یدکی خودرو به راحتی قابل تهیه است. برای تعمیر پارگی لاستیک تیوبلس به این کیت یا کیت مشابه آن احتیاج دارید.

نحوه تعمیر لاستیک تیوبلس

باد کم لاستیک باعث می شود ماشین بلرزد و موضوع مهمی است که باید حتما حواستان به آن باشد.

مراحلی که برای انجام این کار باید طی کنید از قرار زیر است.

 

ابتدا یک مکان امن پیدا کنید

در صورتی که در حین رانندگی متوجه شدید که لاستیک تان پنچر شده است نباید در همان جایی که هستید خودرو را متوقف کرده و به تعمیر لاستیک تیوبلس مشغول شوید. ابتدا باید یک محل امن پیدا کرده و ماشین را پارک نمایید. با این کار بدون این که باعث ترافیک شوید می توانید فکری به حال لاستیک تان بکنید.

پنچری لاستیک را بررسی کنید

ابتدا باید بتوانید مشخص کنید که کدام لاستیک پنچر شده است. لاستیک جلو را می توانید راحت تر از لاستیک عقب پنچرگیری کنید.

برای انجام این کار لازم نیست که لاستیک ها را دربیاورید. می توانید با فرمان لاستیک ها را حرکت داده و محل پنچری را پیدا کنید.

در صورتی که نیاز به پنچرگیری لاستیک عقب باشد باید ابتدا لاستیک ها را از جایشان درآورید.

 

به کیت تعمیر لاستیک مراجعه کنید

 

تعمیر لاستیک تیوبلس

 

  • قبل از این که شروع به تعمیر لاستیک کنید، کیت تان را مرتب کنید. مرتب بودن کیت باعث می شود تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • ابتدا یک نخ یا نوار را باز کرده و درون شکاف میله سوزن قرار دهید.
  • نوار یا نخ را فشار دهید تا صاف شود.
  • با انبردست جسم مورد نظر را از لاستیک خارج کنید. دقت کنید که انداختن این جسم در مسیر می تواند باعث پنچر شدن دیگر خودروها شود.
  • میله مارپیچ را داخل محل پنچری فرو کنید تا گشاد و نمیز شود. لازم است میله را چند بار بچرحانید تا از آماده بودن لاستیک مطمئن شوید.
  • روان کننده را روی میله لاستیک ریخته و آن را وارد محل پنچرگیری نمایید. با این کار کمک می کنید که نخ تعمیر بتواند راحت وارد محل پنچری شود.
  • پس از خارج کردن میله مارپیچ، میله سوزنی را که نخ شده است وارد سوراخ پنچری نموده و آن را در چند جهت مختلف بچرخانید و سپس خارج کنید. دقت کنید که برای این که نخ تعمیر وارد سوراخ شود باید فشار کافی را وارد نمایید. وقتی میله سوزنی را بیرون می آورید، محل پنچر شده کاملا گرفته و تعمیر شده است.

 

اضافه نوار تعمیر را ببرید

اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، نوار تعمیر دیگر اجازه نشت هوا را نمی دهد و مشکل برطرف می شود. می توانید اضافه نوار پنچرگیری را بریده و یا این که به حال خودش رها کنید.

دقت کنید که نوار پنچرگیری تاریخ انقضاء دارد، به شکلی که اگر سه سال از تولید آن گذشته باشد دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در این حالت نوار سفت می شود و طبیعتا نمی تواند داخل سوراخ فرو برود.

 

محل پنچری را تست کنید

اگر می توانید لاستیک را در آب قرار دهید، در صورتی که حباب مشاهده نکردید یعنی پنچری به خوبی گرفته شده است. اگر نمی توانید لاستیک را در آب قرار دهید، می توانید مقداری آب روی محل آن بریزید.

 

تعمیر لاستیک تیوبلس

داشتن یک پمپ باد دستی یا برقی کوچک باعث می شود بتوانید لاستیک را باد نمایید.

تعمیر پارگی لاستیک تیوبلس می تواند به همین راحتی انجام شود البته طبیعتا باید در این زمینه تمرین کافی داشته باشید.

**

دقت کنید که بهتر است تعمیر لاستیک تیوبلس توسط متخصص انجام شود اما به هر حال ممکن است شما در مکانی به تعمیر لاستیک احتیاج پیدا کنید که هیچ تعمیرگاهی وجود ندارد. به هر صورت آگاهی و تسلط بر مراحل انجام کار می تواند به شما کمک کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *